In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vindt u antwoorden op de meestgestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij, neemt u dan contact met ons op, mail naar info@goamerika.nl of bel + 31 (0)20 215 20 07.
U kunt gemakkelijk een overboeking doen op onze ABN Amro bankrekening o.v.v. uw reserveringsnummer - factuurnummer en klantnummer. Indien u kort voor vertrek boekt dient dit te gebeuren per spoedopdracht of per internetbankieren. Wij accepteren geen creditcard of pinbetalingen.
Nee, uw eigen afschrift is uw bevestiging van betaling.
Op vakantie gaan is leuk, maar u wilt geen ziekten zoals hepatitis A en B, gele koorts of malaria oplopen. En dat kan helaas al tijdens een zeer kort verblijf! Daarom raden wij u aan om minstens zes weken voor vertrek na te gaan welke voorzorgsmaatregelen u moet treffen. Dit kunt u doen bij de huisarts of via de GGD. Houd er rekening mee dat sommige inentingen moeten worden herhaald voordat ze effectief zijn. Nog een reden dus uwje inentingen op tijd te regelen.
Veel landen buiten de Europese Unie verplichten de toerist tot inentingen tegen bepaalde tropische ziekten. Laat u zich inenten, dan ontvangt u een vaccinatieboekje, het 'International bewijs van inenting'. Bewaar dit goed en neem het altijd mee op reis. Sommige landen willen bij de douane bepaalde stempels in het boekje zien. Bewaar het daarom in uw handbagage. Ook kan het nodig zijn voor het aanvragen van een visum. Bovendien is het voor uzelf een handig overzicht van uw vaccinatiestatus.
Indien de betaling bij ons binnen is worden de reisbescheiden ongeveer 2 weken voor vertrek per e-mail toegestuurd.
De mogelijkheid om een optie te nemen op een reis is afhankelijk van de door u gekozen reis. U kunt hierover het beste contact op nemen met onze specialisten, +31 (0)20 215 20 07 . Indien de vertrekdatum binnen 4 weken ligt, is een optie helaas niet mogelijk.
Per accommodatie vermelden wij de aanwezige faciliteiten. Dit betekent echter niet dat het gebruik hiervan altijd gratis is. Zeker voor sportfaciliteiten, zoals healthclubs, sauna's, squash, golf en tennisbanen dient bijna altijd ter plaatse te worden betaald. Dit geldt ook voor kluisjes of parkeergarages. Vaak zijn bepaalde faciliteiten verpacht aan derden waardoor noch Go Amerika noch de hoteleigenaar er zeggenschap over hebben.
Vermelding van faciliteiten betekent niet dat Go Amerika garandeert dat deze geopend zijn. Dit geldt voornamelijk in de winterperiode en in het voor-en naseizoen.
Toeristenbelasting is een algemene belasting die een gemeente kan heffen. De hoogte van de toeristenbelasting verschilt per gemeente. Gemeenten mogen zelf bepalen of zij toeristenbelasting heffen en hoe zij het tarief berekenen. Bijvoorbeeld een vast bedrag per verblijf of een percentage per overnachtingprijs. Op steeds meer locaties wordt toeristenbelasting berekend en jaarlijks aangepast. Hierdoor kunnen wij dit niet per locatie aangeven.
Toeristenbelasting betaald u ter plaatse aan de accommodatie.
Op aanvraag betekent dat niet alle onderdelen van de door u uitgekozen reis direct beschikbaar zijn. Indien u een reis op aanvraag boekt, proberen wij dit onderdeel als nog voor u te reserveren. Indien dit lukt is de reis definitief. Dit houdt in dat u deze niet meer kosteloos kunt annuleren. Indien niet alle onderdelen gereserveerd kunnen worden, zullen we u een passend alternatief aan proberen te bieden. Indien u niet akkoord gaat met het alternatief, wordt de boeking kosteloos voor u geanuleerd en komt de aanvraag te vervallen.
De benodigde documenten hangen af van het land waarvan u vandaan komt. Onderstaand geven wij u een overzicht van de vereiste reisdocumenten indien u in het bezit bent van een Nederlands paspoort.
Iedereen die naar de Verenigde Staten reist moet in het bezit zijn van een Machine Readable Passport, dat tevens over biometrische gegevens beschikt. Alle Nederlandse paspoorten die vanaf 2007 zijn afgegeven, voldoen aan deze eisen. Blijft u niet langer dan 90 dagen in de Verenigde Staten en reist u met een ESTA (zie hieronder), dan dient uw paspoort geldig te zijn tot en met de datum van terugkeer in Nederland.
Alle passagiers, inclusief kinderen, dienen over een eigen paspoort te beschikken.
Reist u met een Nederlands paspoort en blijft u niet langer dan 90 dagen in de Verenigde Staten, dan valt u onder het Visa Waiver Program. U heeft dan geen visum nodig, maar dient wel een reistoestemming aan te vragen via ESTA (Electronic System for Travel Authorization). Hieraan zijn kosten verbonden (USD 14 per persoon), die alleen per creditcard kunnen worden voldaan.
Wij raden u aan deze ESTA op tijd aan te vragen. In de meeste gevallen krijgt u meteen na de aanvraag de reistoestemming. Dit kan echter ook enkele dagen in beslag nemen. Mocht uw aanvraag onverhoopt worden afgewezen, dan dient u alsnog een visum aan te vragen bij de Amerikaanse ambassade. Dream Travels is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor het verloop van uw ESTA-aanvraag.
Kik hier om uw ESTA aan te vragen.
Voor meer informatie en de laatste informatie over de benodigde reisdocumenten, zie de website van de Amerikaanse ambassade.
Let op: ook indien u via Canada naar de Verenigde Staten vliegt moet u tevens in het bezit zijn van een ETA (reistoestemming voor Canada).
De benodigde documenten hangen af van het land waarvan u vandaan komt. Onderstaand geven wij u een overzicht van de vereiste reisdocumenten indien u in het bezit bent van een Nederlands paspoort.
Iedereen die naar Canada reist moet in het bezit zijn van een Machine Readable Passport. Alle Nederlandse paspoorten die vanaf 2007 zijn afgegeven, voldoen aan deze eis. Blijft u niet langer dan 6 maanden in Canad, dan dient uw paspoort geldig te zijn tot en met de datum van terugkeer in Nederland. Ook moet u beschikken over een ETA (Electronic Travel Authorization)
Alle passagiers, inclusief kinderen, dienen over een eigen paspoort te beschikken.
Reist u met een Nederlands paspoort en blijft u niet langer dan 6 maanden in Canada, dan heeft u geen visum nodig. Wel dient u een reistoestemming aan te vragen, een zogenaamde ETA. Hieraan zijn kosten verbonden (CAD 7 per persoon), die alleen per creditcard kunnen worden voldaan.
Wij raden u aan deze ETA op tijd aan te vragen. In de meeste gevallen krijgt u meteen na de aanvraag de reistoestemming. Dit kan echter ook enkele dagen in beslag nemen. Mocht uw aanvraag onverhoopt worden afgewezen, dan dient u alsnog een visum aan te vragen bij de Canadese ambassade. Dream Travels is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor het verloop van uw ETA-aanvraag.
Kik hier om uw ETA aan te vragen.
Voor meer informatie en de laatste informatie over de benodigde reisdocumenten, zie de website van de Canadese ambassade.
Let op: ook indien u via de Verenigde Staten naar Canada vliegt moet u tevens in het bezit zijn van een ESTA (reistoestemming voor de Verenigde Staten).